La marca de les empreses catalanes compromeses amb la qualitat, el territori i la feina ben feta.

Cat

Adaptar l’empresa a la transformació digital que ho canviarà tot, missatge central de la jornada “Teixint el futur 2019”

Dues reconegudes figures en els àmbits de la innovació i la transformació digital, els professors Xavier Ferràs i Carles Torrecilla, van ser els caps de cartell de la jornada Teixint el Futur 2019, organitzada per Ben Fet!, amb la col·laboració de Pimec i ESADE. De fet, la prestigiosa escola de negocis barcelonina va ser l’amfitriona de la cita, centrada en l’enfrontament de l’empresa als profunds canvis d’un horitzó que estarà marcat per la irrupció de la intel·ligència artificial i la consolidació de la indústria 4.0.

Un centenar de persones van participar, el passat 16 de setembre, en aquesta trobada de membres de Ben Fet!, representants del teixit econòmic i empresarial català i altres personalitats de l’entorn de Pimec. La jornada va constituir, també, una bona ocasió per posar en valor la vocació de Ben Fet! per donar valor al consum responsable i compromès amb els valors de “la feina ben feta”, des de la qualitat del producte fins a la del procés.

Xavier Ferràs va protagonitzar la ponència “Quines són les claus per competir i transformar-se en l’era digital”. Va prestar una especial atenció a les característiques de la indústria 4.0 (la quarta revolució industrial) i la incorporació de màquines realment intel·ligents, no només als processos productius, sinó també a la presa de decisions. Una dotzena de tecnologies disruptives faran que la transformació digital de qualsevol empresa, per petita que sigui, esdevingui imprescindible per poder formar part de qualsevol mercat.

Per la seva banda, Carles Torrecilla va presentar “Quines són les tendències del mercat i com ens enfrontem a elles”. El professor va posar sobre la taula noves formes d’entendre els negocis, des de centrar-nos en el “tiquet mig” o el “balanç de client” més que en la rendibilitat de cada projecte, fins a adaptar-nos a la nova realitat del “pay per use”, passant per acords de col·laboració “a percentatge de venda” amb clients i proveïdors.

A banda dels dos ponents, van intervenir en la jornada el director acadèmic Corporate MBA B2B d’ESADE, Antoni Crous, el president de Serveis de Ben Fet!, Sergi Macià, el director executiu de PIMEC, David Giménez, i el president de Ben Fet!, Esteve Pintó. La jornada va culminar amb un dinar networking i, com no podia ser d’una altra manera, amb una foto de família que cada dia és més gran.