Entrem en una nova era de la traçabilitat: el consumidor ja no només vol sentir-se segur sobre la qualitat d’allò que menja, sinó convençut que allò que compra compleix amb la seva escala de valors i els seus compromisos socials. Això fa que disposar d’informació sobre la procedència i la naturalesa de tots els components i processos d’un producte estigui deixant de ser un valor afegit per passar a ser una exigència imprescindible. El consumidor voldrà saber què menja, què porta posat, quin compromís té cada procés amb el medi ambient, en quines condicions laborals s’ha fabricat i, per suposat, quin és l’impacte econòmic i social sobre el lloc on viu.
En aquesta línia treballa el projecte Ben fet! Qualitat d’aquí, un segell d’excel·lència que aglutina les empreses, marques i productes que demostren la seva aposta per la qualitat d’una forma integral i el seu compromís vers el territori on operen. Els membres certificats per ‘Ben fet!‘ acrediten un seguit de pràctiques positives en els aspectes empresarial, social, territorial i mediambiental, i treballen amb productes, persones i proveïdors de Catalunya. Són empreses realment compromeses amb el teixit social, perquè se’n senten part.
Sota l’impuls de PIMEC i amb el suport de la Diputació de Barcelona, Ben Fet! Qualitat d’aquí pretén ser la marca de qualitat catalana de referència, i alhora una garantia de cara al consumidor per ajudar-lo a trobar marques que realment generen ocupació i riquesa a Catalunya, des de la matèria primera fins a l’últim punt de la cadena de valor, òbviament excepte en aquells processos o matèries primeres que no es poden trobar al país.
El que està aconseguint el projecte Ben fet! no és res més que avançar-se a allò que en els propers anys serà una demanda generalitzada: garantir al consumidor que allò que compra és realment el que compra. En concret, Ben fet! dona garantia a aquelles persones compromeses amb el lloc on viuen i en el desenvolupament social, econòmic i sostenible del territori. I és que, quan comprem, decidim el país que volem.