La marca de les empreses catalanes compromeses amb la qualitat, el territori i la feina ben feta.

Cat

“Els homes han de ser part activa d’Organitzacions de Dona i Empresa, sense tabús i amb valentia”

Parla Drolma Lizcano, directora d’Alqvimia, un dels grans referents d’alta cosmètica natural, una empresa que porta més de 30 anys al sector, amb gran presència internacional gràcies a uns productes d’alta qualitat, molt valorats a l’estranger. Productes, mai millor dit, ben fets. A més, Lizcano, en paral·lel a la seva idea de fer i d’implicació amb el territori, forma part del Comitè Executiu de Ben Fet!

La dona al món empresarial

Però avui és un dia per recordar el pes de les dones, el seu paper indispensable a la societat, l’economia, les empreses i tots els camps de la vida. Un dia per recordar que tots som iguals i hem de tenir les mateixes oportunitats. En aquesta línia, Lizcano s’alegra del fet que “cada vegada sento parlar de noves organitzacions orientades cap al món de la Dona i Empresa i quan assisteixo a actes d’organitzacions que van en la mateixa línia, a fomentar la igualtat de gènere, és pot sentir la necessitat d’impulsar aquest canvi“. “Tot i això – recorda – només un 1 o 2% dels assistents són homes“.

La directora d’Alqvimia considera que “si volem igualtat de veritat, hem de comptar amb el suport d’homes i dones en la mateixa proporció“. “Jo proposo que el Dia de la Dona Treballadora sigui com el Dia de la Igualtat d’Oportunitats i de fer aquesta aposta una feina compartida, ja que necessitem conscienciar d’aquest fet“, proposa Lizcano. En la mateixa línia, l’empresària creu que “els homes han de ser part activa d’Organitzacions de Dona i Empresa, sense tabús i amb valentia i que les persones s’han de valorar per les seves capacitats i no pel seu sexe”. “Tant al món empresarial com fora d’ell” recorda per finalitzar Lizcano.

Ben fet! i la importància dels valors

La raó de formar part de Ben Fet per Lizcano és clara: “Com a part d’una empresa que sempre ha estat involucrada en actuar correctament, ser coherents, donar suport a l’economia local, etc. sento que és important que les empreses que van en aquesta línia tinguin una distinció que ajudin al consumidor a identificar-les”. Per tant, segons l’empresària, “el segell Ben Fet! pot donar aquest reconeixement i servir com a referent“.

Un punt essencial per Ben Fet! són els valors que vol transmetre a l’exterior, la idea que hi ha darrere. Per Lizcano, un dels més importants és el suport a “l’economia local”. “Treballar amb empreses locals pot semblar, a priori, ‘car’, però a la llarga guanyes molt més enllà d’aquest preu, elements no tan quantificables però bàsics com el tracte directe o l’agilitat“, apunta la directora d’Alqvimia. Així mateix, Lizcano afegeix que “és important donar una oportunitat als nostres ‘veïns’ de desenvolupar-se, hem de donar exemple“.

Avui dia, on el món digital ha canviat la forma amb la qual enteníem les interaccions entre consumidors i empreses, els valors que transmeten les empreses als clients s’ha tornat un element indispensable. Per aquesta raó, Lizcano apunta que una empresa amb valors és important perquè “si vols un canvi, has de començar per tu mateix i tenir la valentia de ser un exemple“. “Els valors surten de la connexió entre cap i cor, entre la lògica i la raó amb la passió i la intuïció; aquesta és la fórmula guanyadora”, afirma la directora d’Alqvimia, no sense abans tancar amb “sense valors no ens queda res“.