La marca de les empreses catalanes compromeses amb la qualitat, el territori i la feina ben feta.

Cat

La importància de la Responsabilitat Social

Un dels punts més importants a l’hora de saber si una empresa pot obtenir el segell de Ben Fet! és la seva Responsabilitat Social Corporativa. Es tracta d’un element essencial per tot el que comporta per a l’empresa i pel seu entorn i el territori. No obstant això, últimament, en alguns sectors es comença a veure més com una eina de màrqueting que com una forma de gestió social responsable.

Per aquesta raó ara es tendeix a pensar que una empresa és socialment responsable o no ho és. I avui dia, moltes corporacions catalanes que ho són, han sabut veure els beneficis que poden obtenir amb una gestió de responsabilitat ètica i social, més enllà de només funcionar com a eina de publicitat.

La imatge i els treballadors

Evidentment, en els temps del màrqueting digital, no es pot obviar que amb una gestió de responsabilitat social la imatge de l’empresa s’incrementa, millorant la percepció davant del públic. Amb una gestió idònia, també s’augmentarà la credibilitat, guanyant reputació i afecte per part de la societat.

Tot i això, el públic o els consumidors cada cop tenen més formació, el que es tradueix que no només val ‘quedar bé’. L’empresa s’ha d’implicar realment en una gestió sostenible i un dels pilars són els treballadors. Les empreses han entès que un treballador motivat i format serà molt més productiu, generant una feina de més valor.

Encara que pot semblar obvi, no sempre ho ha sigut. Moltes empreses catalanes ajuden a la formació de talents, generant unes competències majors i millorant el clima de treball. Tot això també serveix per atraure talent de fora, ja que aquestes condicions són realment atractives pels joves que busquen una oportunitat de créixer. A tot això s’ha de sumar el fet que els clients avui dia valoren les empreses que tenen als seus treballadors contents.

Ja hem pogut veure algunes polèmiques relacionades amb les corporacions i les condicions laborals, on la imatge de l’empresa ha quedat mal parada, afectant la seva producció. Les xarxes socials, avui dia, no perdonen i el públic cada cop s’implica més en la responsabilitat social.

Els valors i els sentiments de pertinença

Un altre element a destacar és l‘entorn. El sentiment de pertinença ha crescut molt els últims anys, així que es genera un altre sentiment de pertinença entre els clients i les empreses. Les corporacions que es preocupen del seu entorn, paren atenció al seu voltant, creen un llaç més fort amb els clients. Això és un punt que les empreses catalanes han tingut sempre molt present, col·laborant amb les institucions, tenint cura del medi ambient o formant part socialment del lloc on viuen.

Avui en dia, la personalització és essencial. La relació entre empreses i usuaris s’ha tornat molt més directe, així que s’ha de tenir molta més cura de quines accions es porten a terme. Hi ha més informació, més esperit crític. Els valors, la identitat d’una empresa comença a tenir el mateixa valor, si no el té ja, que la qualitat del producte que desenvolupa. La gestió responsable no és només un factor de màrqueting o que millora la sostenibilitat. Va més enllà, té a veure amb la relació que personal que es crea amb el consumidor, com si fos un element més del nostre dia a dia.

Avui dia, la cita que va deixar Henry Ford guanya més pes que mai: “Un negoci que no produeix res més que diners, és un mal negoci“.