La marca de les empreses catalanes compromeses amb la qualitat, el territori i la feina ben feta.

Cat

Ben fet! viatja a Xina i reafirma la seva voluntat de vendre productes catalans al gegant asiàtic

Una bona part del comitè director de Ben Fet! va visitar la localitat xinesa de Jieyang en el marc del segon Seminari SME xinès-alemany celebrat a principis de juny. Jieyang, una ciutat del sud de la República Popular de la Xina amb una població de gairebé 6 milions d’habitants, aposta perquè el seu creixement econòmic sorgeixi de la cooperació i la innovació amb Europa. La cerimònia d’obertura del seminari va comptar amb la presència de les màximes autoritats de la zona, entre ells el President Municipal de l’Assemblea Popular, el sotsdirector del Ministeri d’Indústria i PIME, el vicegovernador de la província de Guangdong i el president de l’Institut d’Informaicó Electrònica i Desenvolupament de la Indústria de la Xina. sala_00 En el marc del seminari SME hi van participar més de 400 empreses xineses i europees; amb Alemanya com a amfitriona, també es va convidar en aquesta edició a Espanya, Àustria i la República Txeca. Les principals qüestions que es van tractar al seminari són la tecnologia avançada, l’exposició d’equips i de serveis financers, i les oportunitats del ‘win-win’. A més de l’agenda de conferències i exposicions prevista per l’organització, el seminari va ser una gran oportunitat per establir vincles entre empreses europees i xineses. El president i el comitè director de Ben Fet! van aprofitar l’ocasió per reunir-se amb importadors de productes xinesos amb la finalitat de trobar la fórmula que permeti la col·laboració entre ells i el Ben Fet!. D’aquesta manera, s’aconsegueix que les empreses catalanes adherides al projecte puguin accedir al mercat xinès més fàcilment ja que els contactes creats aquests dies seran l’eina bàsica per a l’inici de la col·laboració Ben fet! – Xina. Per als professionals de la província de Guangdong, el Ben fet! és una eina excel·lent per accedir a empreses i productes catalans, locals i excepcionals, per tal d’introduir-los en el mercat xinès. La voluntat dels xinesos per introduir productes catalans i espanyols en el seu mercat parteix de l’èxit de l’experiència prèvia que han dut a terme amb productes alemanys. IMG_8350El viatge també va servir perquè Ben Fet! pogués tornar la visita al Grupo Zhongde que a finals de l’any passat va venir a Catalunya per conèixer el projecte Ben fet! i algunes de les seves empreses membres. La voluntat de Zhongde no només és comercialitzar els productes catalans a través de la seva plataforma online sinó, també, obrir una botiga física de productes catalans tal i com han fet amb Alemanya, i introduir aquests mateixos productes en la seva cadena de restaurants. Les empreses catalanes poden trobar en la creixent classe mitjana xinesa un nou segment de mercat molt interessat en els seus productes. IMG_8346 Una altra de les reunions que va mantenir el comitè director del Ben Fet! va ser amb una empresa importadora de productes europeus de Guangdong (provincia xinesa de la costa meridional) que es dedica a crear ‘corners’ en diferents supermercats del sud del país, interessats sobretot en snacks i productes dolços. L’expedició del Ben fet! va aprofitar l’avinantesa per visitar l’empresa líder de producció de fideus deshidratats a tota la província, amb una producció de més de 400.000 unitats a la setmana, perquè l’empresari d’alimentació Ignasi Llobet, del comitè director del Ben fet!, està estudiant la possibilitat de col·laborar amb aquesta companyia. IMG_8365 Els responsables de Ben Fet! van tenir el privilegi de formar part de la cinquantena d’assistents provinents de l’Estat espanyol que van participar al seminari. Destaquen que van coincidir amb molts empresaris catalans que aposten per la innovació i que busquen satisfer les seves inquietuds de créixer de la mà del gegant mercat xinès. Els representants del segell català també van fer una parada a Shanghai per a conèixer i presentar el seu projecte i productes a Lyyn Yee, de l’empresa West-East Bridge, especialitzada en introduir productes en el mercat de Shangai, principalment en comerços especialitzats i en el sector de l’hosteleria. La valoració que es va fer d’aquesta presa de contacte per part dels membres de Ben Fet! va ser molt bona ja que van veure la possibilitat que alguns dels productes adherits a la marca puguin tenir molt bona acceptació al país més poblat del món. Després d’haver establert llaços amb França, aquest viatge és el primer pas significatiu del Ben Fet! per tal de portar l’excel·lència dels productes catalans arreu del món.